Piątek 2024.04.26 Imieniny: Marii, Marzeny Posłuchaj Radia PiK w Internecie
Jesteś w:   Wiadomości » Z kraju i regionu Pogoda: duże zachmurzenie temp. 16 °C ciśn. 992 hPa » 
Wyszukiwarka
Menu
Lista przebojów
notowanie: 1174
z dnia: 17-03-2013
1 Niebezpiecznie piękny świt
Plateau
2 Lili
Enej
3 When A Blind Man Cries
Metallica
 więcej

RSS

W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi informacjami.

 
 





 
 

 


Z kraju i regionu
NFZ: 1197 skarg w drugim kwartale; pacjenci skarżą się na jakość świadczeń
2012-08-02
W drugim kwartale 2012 r. Narodowy Fundusz Zdrowia rozpatrzył 1197 skarg i jeden wniosek. Skargi najczęściej dotyczą świadczeniodawców podstawowej opieki zdrowotnej - dowiedziała się PAP w NFZ. Pacjenci skarżą się na jakość i dostępność świadczeń.

Jak wynika z danych NFZ, 76,6 proc. skarg dotyczy świadczeniodawców, pozostałe 23,4 proc. - samego NFZ. Ogólna liczba skarg i wniosków zmniejszyła się o 5,7 proc., w tym na działalność NFZ o 13,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2011 r.

Jak poinformował w czwartek PAP rzecznik NFZ Andrzej Troszyński, skargi na Fundusz dotyczą przede wszystkim braku umowy na realizację świadczeń opieki zdrowotnej w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej oraz sposobu rozpatrywania skierowań na leczenie uzdrowiskowe.

Skargi na świadczeniodawców podstawowej opieki zdrowotnej dotyczą dostępności i jakości udzielanych świadczeń, pobierania opłat za świadczenia gwarantowane oraz dokumentację medyczną; limitowania liczby dziennych przyjęć do lekarza; braku możliwości uzyskania porady w dniu zgłoszenia.

Skargi były także zgłaszane w sprawie trudności z telefonicznym umówieniem wizyty lekarskiej; odmowy udzielenia porady przez lekarza nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej również w warunkach domowych, trudności z uzyskaniem recepty na leki dla chorych przewlekle, nierespektowania przez świadczeniodawców uprawnień Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi oraz inwalidów wojennych i wojskowych, a także kombatantów.

W przypadku ambulatoryjnej opieki specjalistycznej skargi dotyczyły też nieprzestrzegania godzin pracy poradni wynikających z przyjętego harmonogramu, a w przypadku lecznictwa szpitalnego niewłaściwego sposobu prowadzenia listy oczekujących.

Złożony wniosek dotyczył utworzenia punktu potwierdzania zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi i na środki pomocnicze.

Od 1 kwietnia istnieje możliwość złożenia skargi w NFZ przez komunikator internetowy Skype. Można również uzyskać informację dotyczącą kolejek oczekujących, Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, programów lekowych i chemioterapii. (PAP)
wstecz
realizacja: ideo Polskie Radio PiK|UKF 100,1 MHz|Włocławek 100,3 MHz|Brodnica 106,9 MHz
ul.Gdańska 48, 85-006 Bydgoszcz, tel.+48 (52) 32 74 000, fax+48 (52) 34 56 013, e-mail:
start wstecz do góry