|
![](images/spacer.gif) |
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi informacjami.
|
|
![](images/spacer.gif) |
![](images/spacer.gif) |
![](images/spacer.gif) |
|
![](images/spacer.gif) |
|
![](images/spacer.gif) |
Z kraju i regionu |
![](images/spacer.gif) |
|
![](images/spacer.gif) |
KE: prawa pasażerów w aplikacji na smartfony
|
![](images/spacer.gif) |
2012-07-04
|
Komisja Europejska zachęca do pobierania aplikacji "Twoje prawa pasażera". Użytkownicy smartfonów mogą dzięki niej zapoznać się z odpowiedziami na temat obowiązków przewoźników i praw, przysługujących pasażerom.
"Wielu z nas niejednokrotnie było we frustrującej sytuacji, w której poinformowano nas na lotnisku, że nie przysługują nam żadne prawa, mimo iż nie było to zgodne z prawdą. Dzięki tej aplikacji miliony podróżnych uzyskają szybki dostęp do informacji o prawach pasażera wtedy, gdy informacje te będą im najbardziej potrzebne, w nieoczekiwanych okolicznościach" - napisał w rozesłanej do mediów informacji Siim Kallas, wiceprzewodniczący Komisji odpowiedzialny za transport.
Obecnie dostępna bezpłatnie aplikacja dotyczy tylko przewozów lotniczych i kolejowych, jednak przedstawiciele Komisji zapewniają, że w 2013 roku baza zawierać będzie także informacje o ruchu autokarowym i autobusowym a także transporcie wodnym. Dodatkowo, może również posłużyć do przekazywania podróżującym aktualnych wskazówek dotyczących podróży oraz informowania o ewentualnych zagrożeniach w ruchu pasażerskim. Zawiera też bazę kontaktową europejskich przewoźników.
Aplikacja dostępna jest w 22 unijnych językach, w tym po polsku. Pobrać mogą ją użytkownicy smartfonów i tabletów, pracujących w oparciu o systemy operacyjne Android, OS X, Blackberry OS i Windows Phone 7.
Program stanowi część prowadzonej przez Komisję kampanii informacyjnej "Prawa pasażera w zasięgu ręki". (PAP)
|
wstecz
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
|
![](images/spacer.gif) |
|