Środa 2025.01.22 Imieniny: Anastazji, Wincentego Posłuchaj Radia PiK w Internecie
Jesteś w:   Wiadomości » Z kraju i regionu Pogoda: duże zachmurzenie temp. 16 °C ciśn. 992 hPa » 
Wyszukiwarka
Menu
Lista przebojów
notowanie: 1174
z dnia: 17-03-2013
1 Niebezpiecznie piękny świt
Plateau
2 Lili
Enej
3 When A Blind Man Cries
Metallica
 więcej

RSS

W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi informacjami.

 
 





 
 

 


Z kraju i regionu
Moskwa - MAK - raport
2011-01-12
Rosyjski Międzypaństwowy Komitet Lotniczy orzekł, że załoga prezydenckiego Tupolewa, który rozbił się pod Smoleńskiem, była niewłaściwie przygotowana do lotu. W Moskwie trwa prezentacja raportu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. Szefowa MAK - Tatiana Anodina - podkreśliła, że współpraca w załodze samolotu była niewystarczająca, a przełożony dowódcy samolotu Tu-154M wywierał na niego presję.

Poinformowała również, że we krwi szefa polskich sił powietrznych, generała Andrzeja Błasika, który nalegał na lądowanie w Smoleńsku, wykryto ślady alkoholu.

Niedostatki w infrastrukturze lotniska w Smoleńsku i nie najlepszy stan techniczny urządzeń rejestrujących na lotnisku nie były przyczyną katastrofy - oświadczyła Tatiana Anodina. Według niej piloci powinni wziąć pod uwagę ostrzeżenia rosyjskie i białoruskie o bardzo złej pogodzie na lotnisku w Smoleńsku. Dodała, że polska załoga wielokrotnie dostawała informacje, że warunki na lotnisku nie odpowiadają minimum potrzebnemu do lądowania. Powiedziała również, że w takiej sytuacji załoga powinna zrezygnować z lądowania i skierować maszynę na lotnisko zapasowe.

Szefowa Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego zastrzegła, że określenie czyjejkolwiek winy za katastrofę nie wchodzi w kompetencje śledztwa. Według MAK, nie było zgody na lądowanie polskiego samolotu z prezydentem na pokładzie na lotnisku w Smoleńsku, a w organizacji lotu były błędy, ponieważ nie wybrano lotnisk zapasowych na wypadek złej pogody. Międzypaństwowy Komitet Lotniczy zaproponował, by by w ustawie o poprawie bezpieczeństwa lotów zapisać, iż osoby postronne nie mogą przebywać w kokpicie. MAK orzekł też, że samolot przed wylotem był sprawny. Silniki oraz inne systemy działały prawidłowo, nie było też wybuchów przed zderzeniem z ziemią.

Tatiana Anodina powiedziała też, że lot do Smoleńska miał status rejsu międzynarodowego. Oznacza to, że to jego dowódcy są odpowiedzialni za jego przebieg i biorą odpowiedzialność za wszelkie decyzje podjęte na pokładzie. Rozpatrzone polskie uwagi do raportu, ale nie mają charakteru technicznego - powiedział wiceszef komisji technicznej MAK Aleksiej Morozow. Dodał, że śledztwo techniczne powinno być obiektywne i nie podlegać politycznym naciskom. Przedstawiciele MAK zapewnili, że śledztwo w sprawie katastrofy polskiego tupolewa było prowadzone zgodnie z prawem rosyjskim i przepisami konwencji chicagowskiej. Tatiana Anodina podkreśliła, że do wyjaśnienia katastrofy zostali zaproszeni międzynarodowi eksperci do spraw lotnictwa. Byli to przedstawiciele Rosji, Polski i Stanów Zjednoczonych.

IAR
wstecz
realizacja: ideo Polskie Radio PiK|UKF 100,1 MHz|Włocławek 100,3 MHz|Brodnica 106,9 MHz
ul.Gdańska 48, 85-006 Bydgoszcz, tel.+48 (52) 32 74 000, fax+48 (52) 34 56 013, e-mail:
start wstecz do góry